Informații ajutoare de urgență

 

LEGISLAŢIE:

 Legea 416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificarile si completările ulterioare;

 HG 50/2010 privind normele metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 416/2001 privind venitul minim garantat;

 OUG nr. 124/2011 pentru modificarea şi completarea unor acte normative care reglementează acordarea unor beneficii de asistenţă socială;

 Hotărâre nr. 57/2012 pentru modificarea şi completarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, aprobate prin H.G. nr. 50/2011;

 HCL NR.151/2005 privind modificarea hotărârii nr. 556/2004;

 HCL nr. 86/2008 privind acordarea ajutoarelor de urgenţă.

 

Stabilirea calităţii de persoană îndreptăţită a titularului cererii de ajutor de urgenţă

Stabilirea calităţii de persoane îndreptăţite la ajutor de urgenţă se face în acord se face cu dispoziţiile Legii nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificările şi completările ulteriore, precum şi în acord cu Hotărârea de Consiliul Local al municipiului Cluj-Napoca nr. 89/2008 privind acordarea ajutoarelor de urgenţă.

Legea nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificările şi completările ulterioare, prevede la art. 28, alin. 2 faptul că “primarii pot acorda ajutoare de urgenţă familiilor şi persoanelor care se află în situaţii de necesitate cauzate de calamităţi naturale, incendii, accidente, precum şi pentru alte situaţii deosebite, stabilite prin hotărâre a consiliului local”.

 Art. 38 alin. 1 din HG 50/2010 privind normele metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 416/2001 privind venitul minim garantat prevede faptul că “propunerea de acordare a ajutoarelor de urgenţă are la bază solicitarea unui membru de familie sau a unei persoane singure, precum şi ancheta socială orin care se certifică existenţă situaţiilor de necesitate ori, după caz, a situaţiilor deosebite în care se află familia sau persoanele singure”.

 Astfel, ajutoarele de urgenţă se acordă în situaţiile prevăzute de HCL nr. 89/2008 privind ajutoare de urgenţă, după cum urmează:

 

 

Art.1 alin. 1 -în caz de “distrugerea sau degradarea unor bunuri, cum ar fi: gard, casă, autoturism, anexe, culturi agricole –provocate de accidente sau calamităţi naturale, în funcţie de gravitatea acestora şi în raport cu Notele de constatare întocmite de Serviciul voluntar pentru situaţii de urgenţă”;

Art. 1 alin. 2 –“familiilor în care există persoane cu handicap grav sau accentuat şi al căror venit net pe membru de familie până la data decesului este sub 1,5 salarii minime pe economie, în cazul desului persoanei cu handicap grav sau accentuat, soţului/soţiei sau al rudelor acestora până la gradulI inclusiv, cu condiţia prezentării documentelor justificative în original, care să reflecte cheltuielile făcute cu această ocazie”;

Art. 1 alin. 3 -“beneficiarilor de ajutor social care decedează şi se constată , în urma anchetei sociale, că urmaşii acestora sau terţii au suportat cheltuielile de înmormântare, cu condiţia prezentării documentelor justificative în original, care să reflecte cheltuielile făcute cu această ocazie”;

Art. 1 alin. 4 –“decesul în familia angajatului Consiliului local al municipiului Cluj-Napoca, indiferent de domiciliul acestuia (angajatul –soţul/soţia, părinţii angajatului, copiii), cu condiţia prezentării documentelor justificative în original , care să reflecte cheltuielile făcute cu această ocazie”;

Art. 1 alin. 5 –“accidentarea în timpul exerciţiului funcţiunii a unui angajat al Consiliului local, în urma căreia a suferit o spitalizare mai mare de 15 zile sau o infirmitate, în funcţie de gravitatea situaţiei după caz”;

Art. 1 alin. 6 –“în cazul bolnavilor cronici, cu prioritate persoane vârstnice, provenite din familii în care venitul net pe membru de familie nu depăşeşte 1,5 salarii minime pe economie, pentru acoperirea partială a costului medicamentelor, până la 75% din costul acestora, dar nu mai mult de 5 000 lei/an, în baza Scrisorii medicale”;

Art. 1 alin. 7 –“în cazul decesului persoanei singure sau al unei persoane dintr-o familie ale cărei venituri nete pe membru de familie au fost până la data decesului sub 1,5 salarii minime pe economie, când persoana decedată nu a realizat venituri şi nu a avut

 

 

asigurate contribuţiile la fondul asigurărilor sociale, urmaşii, aparţinătorii sau o altă persoană care a asigurat serviciile funerare neputând beneficia de ajutor de înmormântare din partea altor instituţii, cu condiţia prezentării documentelor justificative în original, care să reflecte cheltuielile făcute cu această ocazie”;

Art. 1 alin. 8 –“pentru persoanele prevăzute la punctul 7, primarul poate acorda ajutoare de urgenţă şi persoanei cu domiciliul în altă localitate, care a asigurat serviciile funerare, cu condiţia ca persoana decedată să fi avut la data decesului domiciliul în municipiul Cluj-Napoca”.

 HCL nr. 89/2008 prevede faptul că acordarea ajutoarelor de urgenţă se face pe baza rezoluţiei Comisiei de aplicare a Legii nr. 416/2001, prin dispoziţia primarului emisă în urma unui referat şi a anchetei sociale.

    Download Download
    Imprimare Imprimare